Concerts Simfònics al Palau

L'Orquestra Simfònica del Vallès al Palau de la Música Catalana
XVII Temporada 2012·2013
Director titular: Rubén Gimeno
Artista resident 12-13: 

 

COMEDIANTS. Artista resident

Si t’agrada la música, no importa quina, i vols viure una experiència emocional única, uns mags de l’espai escènic ens revelaran la quarta dimensió de l’ombra i la cinquena dimensió de la llum en cadascun dels nostres concerts. La màgia de la música descoberta amb la imaginació de Comediants. Els hi agraïm profundament que ens acompanyin en aquest bellíssim viatge de les emocions.

 

Cicle BEETHOVEN

(Totes les simfonies en tres anys)

L’OSV confia en el futur , que hi ha vida més enllà del present col·lectiu tumultuós. I sobre la base d’aquesta confiança adquirí el compromís d’interpretar les nou simfonies de Beethoven en els properes tres temporades del CICLE simfònics. La temporada 2011-2012 va interpretar les simfonies 2, 5 i 7.

Per a aquesta temporada 2012-2013 interpretarem les simfonies 1, 3 i 8 del sord més genial de la història de la música.

El Piano

Franz Liszt deia que el piano concentra i resum l’art sencer. Abraçats a aquest pensament l’OSV resumirà l’art sencer del piano des de diferents perspectives: Concerts per a dos pianos, concert per a piano combinats amb altres instruments, la improvisació i la creativitat contemporània traslladada al piano, la relació del piano amb el jazz, i naturalment, el piano solista, interpretant alguns dels concerts més emblemàtics del repertori.

Solistes i Directors

El cicle dedicat al Piano naixerà de les mans tant de pianistes consagrats: Gabriela Montero, una geni de la improvisació, com de joves promeses: l’alemany Ingolf Wunder, llorejat en el Concurs Internacional de piano Frederic Chopin del 2010, o Behzod Abduraimov, un dels pianistes amb més projecció del panorama internacional.

El guitarrista català Juan Manuel Cañizares reviurà el Concierto de Aranjuez, estrenat al Palau de la Música, i que ha enregistrat en DVDè amb la Filharmònica de Berlín.

El Trio Ludwig, amb Hyo-Sun Lim al piano en vèrtex d’aquest triangle musical que completen Arnau Tomàs i Robert Tomàs, membres del Quartet Casals.

Clourem la temporada amb un concert centrat a un dels joves talents del nostre país, la músic completíssima Andrea Motis que, com sempre, anirà de la mà de Joan Chamorro Group.

Els dos Cors principals del Palau: Orfeó Català i Cor de Cambra posaran la veu als dos Rèquiems més celebrats del repertori. Un Rèquiem d’Ombres, de Mozart i un Rèquiem de Llums, de Fauré.

A més del Director Titular, Rubén Gimeno, qui assumirà la responsabilitat de conduir 7 concerts de la Temporada, compartirem emocions amb les batutes d’Andrew Gourlay, darrer guanyador del Concurs de Cadaqués; i Enrico Onofri, primer violí del conjunt barroc més llorejat del planeta, Il Giardino Armonico.

Compositors Catalans

Durant la temporada gaudirem de la creativitat de dos dels compositors catalans més internacionals: Joan Guinjoan (compositor resident del Palau) i una estrena de Benet Casablancas.

I també.....

Mantindrem les CADIRES DE LA SIMFÒNICA...

Tothom que ho ha provat descriu la vivència com una de les més emocionants de tota la seva vida. Viure l’experiència del concert des de la perspectiva dels músics, des del niu on neix i es desenvolupa la música, és una oportunitat única.

Música de paraules

La literatura catalana també és present en els nostres concerts a través de “Música de paraules” és un espai creat el 2001 en col·laboració amb la Institució de les Lletres Catalanes on els escriptors construeixen una ficció inèdita prenent la música com a matèria primera.

Sabies que...

En el “Sabies que...” ens agrada descobrir aquells detalls que de vegades passen desapercebuts, aquelles interioritats dels compositors i de les obres que potser no es veuen a primera vista.